Week 1

Ik heb vrij veel tijd gespendeerd aan het opzoeken en vergelijken van reeds bestaande oplossingen voor het gestelde probleem.


De veruit meest efficiente oplossing lijkt mij de "kissing gate" te zijn.

Volgens mij is dit een zeer sterk ontwerp omdat het zeer eenvoudig en effectief is.

Mijn ontwerp moet dan ook minstens even goed zijn als de kissing gate en liefst op bepaalde vlakken dit ontwerp overstijgen.

Het is dus belangrijk de voor en nadelen van dit ontwerp eens op een rijtje te zetten:

Voordelen:

Heel eenvoudig en goedkoop te maken.

Heel begrijpbaar systeem: ik denk dat de meesten wel vanzelf doorhebben hoe het werkt.

Nadelen:

Het neemt vrij veel plaats in.

Er is toch een, vanuit een rolstoel, vrij moeilijke manipulatie nodig om het poortje van

stand te veranderen.

Op welke vlakken kan ik de "kissinggate" overtreffen:

1/Het ontwerp kan enkel eenvoudiger zijn als er geen bewegende delen in voorkomen.

2/Een compacter ontwerp zou op bepaalde plaatsen een grote meerwaarde kunnen zijn.

3/Een ontwerp dat gemakkelijker te bedienen valt vanuit een rolsoel.

4/ Een ontwerp waar echt geen fiets door kan bestaat nog niet. (door het voorwiel van een fiets op te heffen kan je momenteel door alle bestaande poorten)

Gevaren waar ik voor moet oppassen:

Het ontwerp mag zeker niet te complex worden, zowel wat de mechaniek als wat de bediening betreft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten